2015. július 24., péntek

Kritika 005 - Nyár a szemeidben

 Sziasztok, megérkeztem a következő kritikával, amit Clef Brightness blogjáról készítettem. Még egyelőre nincs fent tíz rész, de érdekes a történet, tartsatok velem!

Itt található az oldal: xxx

 Ha érdekel, mi a véleményem a történetről, menj a Tovább a bejegyzéshez gombra! 

Millió puszi,
Arika Blue

Design: A kinézettel semmi gond nincs, egyszerű, hétköznapi, egyedül az nem tetszik, hogy a fejléc és a háttér közötti rész fehér. A fejléc kimondottan tetszik, talán a háttérrel kellene valamit kezdeni. Bár én a helyedben inkább rendelnék egy olyan designt, ami jobban illik a történethez. A blogra tévedők egy figyelemfelkeltőbb design láttán szívesebben olvasnak bele a történetbe.
3/2

Összhatás: A blogod szépen van kialakítva, látni lehet, hogy sok idődet rááldozod. A modulokat szépen megszerkesztetted, mindent könnyedén meg lehet találni. A betűtípus jól olvasható, rendben van. A bejegyzések hossza is megfelelő. A Főbb érdekességek menüpontot remek ötletnek tartom, azonban a Chatet lecserélném, mert túl kirívó a pink színe.
3/2

Alapötlet: Figyelemfelkeltően kezdted el a sztorit, a szerelmi vallomást csalódást követte. A történet szépen fel van építve, nem gondolnám, hogy sablontörténet - bár bevallom, az elején ez volt a benyomásom, de egy idő után rájöttem, hogy tévedtem. Jó részletességgel írod le a gondolatokat, az eseményeket, ami kimondottan tetszik. Az alaptörténet rendben van, még izgalmasabbá tetted azzal, hogy a főszereplőnek balesete lett. Ezzel egy váratlan fordulattal bővült a történet.
3/3

Fogalmazásmód: Hihetetlenül gördülékenyen írsz, a fogalmazásmódod egyedi, nagyon szép kifejezéseket és hasonlatokat használsz. Teljesen bele lehet élni magunkat a leírtakba, könnyedén elképzeltem a történéseket. Egy leírást kiemelnék, ami elnyerte a tetszésemet: "A világ darabokra hullott előttem. Fekete foltok keltek táncra, amik lassacskán minden látófelületet felfaltak..." Nagyon költőien fogalmazol, gratulálok! 
3/3

Szereplők: Ha megfogadsz egy tanácsot, szerintem a Főbb karakterek menüpontban ne árulj el ennyi információt a szereplőkről. Sokkal jobb, ha a történet olvasása közben derül fény lényeges dolgokra, mint előre közölni azokat az olvasókkal. Több szereplőt is alkottál, inkább most a két főszereplőt jellemezném. Cézium alapvetően makacs, akaratos lány, aki az édesanyja bosszantásától jobb kedvre derül. Szerelmes legjobb barátjába, Milánba, mikor végre bevallja az érzelmeit, elromlik minden... A fiú közli vele, hogy elmegy Amerikába. Cézit pedig baleset éri, aminek következtében képtelen lesz az arcok felismerésére. Sajnáltam szegényt, én biztosan nem tudnék úgy élni, hogy ismeretlenek vesznek körül. De az ismertetőjegyes ötlet tetszett. Milánról még nem tudunk meg sok mindent, nem szerepelt annyit az eddigi fejezetekben. Vagánynak, lázadónak mondanám, akinek a zene az élete. Gyengéd érzelmeket táplál legjobb barátja iránt, de ennek ellenére mégis elmegy és magára hagyja Céziumot. 
3/2

Helyesírás: Alapvetően semmi gond nincs vele. Nincs egyetlen elgépelés sem, csupán egy-két vesszőhibát találtam. Mindössze annyit kérek, figyelj oda a gondolatjelekre, mert előfordul, hogy nem hagysz szóközt, így kissé egybemosódik a gondolatjel a szöveggel, ami zavaró tud lenni. 
3/2

Összességében: 
18/14 - Véleményem szerint a blog külsején és a gondolatjelek utáni szóközütéseken kívül más tennivalód nem akad. A történet különleges, izgalmas, amit még lehengerlőbbé teszel a kifejező hasonlataiddal, fogalmazásoddal. Csak így tovább!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Arika!
    Örömmel olvastam a kritikát, hiszen csupa jó dolgot írtál a blogomról. A tanácsaidat mindenképp megfogadom, hiszen a design az én szememet is szúrja. A gondolatjeles dologra is odafigyelek majd, és még egyszer köszönöm a kritikát, és, hogy időt szántál a blogra!
    Ölel, Clef. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Clef!

      Örömmel tettem, hogy megírtam a kritikát, valóban megtetszett a történet, szerintem később még visszamegyek olvasni. :) A megváltozott designra is kíváncsi vagyok, ha egy újat készíttetsz a blogodhoz. Természetes, hiszen megkértél, hogy írjak kritikát.

      Puszi, Arika

      Törlés