2015. július 19., vasárnap

004 Kritika - Masquerade

 Sziasztok! Ezekben a napokban sok minden történt velem, ami miatt egy ideje hanyagoltam a blogot, bevallom. Elfáradtam, városban voltam és ehhez hasonló dolgok. Mindenesetre most elhoztam Szimy kritikáját, a cikk belsejében olvashatjátok a folytatást! Remélem nem voltam túl elfogult ugyanis nem igen találtam olyan hibát, amit ki kéne javítani! Gratulálok Szimy, nagyon szépen írsz és a történeted is úgy gondolom, igazán eredeti és megnyerő!

Puszi mindenkinek,
Alice Levine

Szimy - Masquerade

Design - Amikor az oldalra tévedtem, azt vettem észre, minden összhangban áll mindennel. Sehol egy felesleges menü, a színek passzolnak, egy letisztult lappal álltam szemben. Őszintén szólva tetszik, hogy nincs rajta felesleges információ, menü, mert nem vonja el a figyelmet a legfontosabb menüktől. Ha egy olvasó rátalál a blogra, biztos vagyok benne, mindent meg fog találni, nem kell keresgélnie. Ami pedig a betűtípust illeti, tetszik, illik egymáshoz nem csak színben, típusra is. A cikkekben oldaltörést alkalmazva sikerült elérni, hogy a kis bevezető rész nagyobb figyelmet kapjon az elején. Jó ötlet volt szerintem a köszöntőt, a napi újdonságokat a bejegyzés elejére írni. Mint ahogy nem kellő menüket sem találtam, a bejegyzésekben is csak a fontosabb információk vannak. Ez nálam plusz pont! Ha mondanom kellene valami rosszat a kinézetet illetően, akkor sem tudnék! Gratulálok, nagyon ügyesen összehoztad! 
5 / 5

Alapötlet / Történet - A történet leírását olvasva, egy kicsit emlékeztetett engem az olyan filmekre vagy sorozatokra (inkább), mint amilyen a Gossip Girl is, ami ugye mindenki tudja, miről is szól. Bevallom, egy kicsit rettegtem elolvasni, féltem, hogy nem fog megtetszeni, hogy a végére már sablonossá válik a történet, ami oly sok helyen be is szokott következni egy idő után, de nagy meglepetésemre ez nem így lett. Egyre több fejezetet olvasva, jobban kirajzolódnak a szálak, egyre több mindenre lehet rájönni és egyre jobban érzi azt az olvasó, hogy igen, ezt meg érte elolvasni. Szép kerek mondatok a lehető legjobban körbeírják, tükrözik mindazt, amit az író el akart érni. Meg kell mondjam, hogy a tagolás, ami alapján elosztottad a fejezetet, még inkább ösztönzött arra, hogy tovább olvassam. Mindig tudtad, mikor kell alkalmazni és hogy hogyan is kéne befejezni az aktuális részt. E/3-as személyben írsz, ami nem könnyű, éppen ezért nem sokan szokták alkalmazni (vagy csak nem nagyon találkozok sok ilyen íróval). A leírások alapján rögtön magam elé képzeltem a szereplőket, akik igen csak összetettek lettek, ami miatt is válik még érdekesebbé a történet. Csak így tovább!
5 / 5

Fogalmazás / helyesírás - Mint ahogy azt már feljebb is írtam, E/3-as személyben írsz, ami igen csak nehéz és sokszor megnehezíti az író munkáját (én legalábbis így voltam). Neked sikerült elérned, hogy már tűkön üljek a fejezetek végére és hogy várjam, mi lesz a folytatásban. A szereplőket és érzéseket is egyaránt élethűen ábrázoltad, mindig megvolt rá a megfelelő szavad, leírásod. Jól bánsz a szavakkal, mondatokkal. Helyesírási hibát meg nem is igen találtam egy-két apróság kivételével, amit nem nagyon lehet észrevenni.
5 / 5

15 / 15

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikádat, el sem tudom mondani, mennyire boldoggá tettél vele :) Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet mind a történet, mint a kinézet. Remélem, később még olvasni (pont most tettem fel az új fejezetet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyan, öröm volt megírni! :) Végre el is jutottam idáig. Majd hamarosan az új részt is elolvasom, szerintem úgy este fele vagy holnap valamikor. :)

      Puszi,
      Alice.

      Törlés