2015. július 16., csütörtök

Kritika 003 - Édes élet

 Jelentem, elkészültem az újabb kritikával, amit Barby - Édes élet c. blogjáról készítettem. A történet számomra ismeretlen volt, így megújult erővel és kíváncsisággal kezdtem bele az olvasásba.

Itt található az oldal: xxx

 A kritika olvasásához kattints a Tovább a bejegyzéshez gombra! 

Millió puszi,
Arika Blue

Design: Amikor megnyitottam a blogodat, elállt a szavam a kinézettől. Nagyon megfogott, tetszett a színvilág, a fejléc is szép, első ránézésre minden rendben volt. Miután alaposabban megfigyeltem, észrevettem, hogy a Blogcím és a Menüpontok egyes helyeken majdnem összeér. Nem szembetűnő hiba, de gondoltam, megjegyzem. A fejezeteknél lévő egy-egy képet jó ötletnek tartom, így könnyebb elképzelni vizuálisan is a leírtakat. A modulsávnál előrébb tenném a Társoldalam részt, mondjuk a Csevegő alá, de ettől eltekintve minden más rendben van.
3/2

Összhatás: Kimondottan tetszik az a megoldás, hogy a fejléc a háttérrel egybe van mosva, kiegészítik egymást. A színvilágot tökéletesen eltaláltad, illik a blogodhoz. A blogod összhatása harmonikusra sikerült, egyetlen kivetnivalót sem találok benne, gratulálok!
3/3

Alapötlet: Bevallom, amikor elolvastam az ismertetőt, nem keltette fel kellő mértékben az érdeklődésemet, így ha külső szemlélőként jártam volna a blogodon, lehet nem álltam volna neki az olvasásnak. A történet hétköznapi, egyszerű, nem valami különleges, de ettől függetlenül letisztult, szépen ki van dolgozva. Látni lehet, hogy sok munkád van benne. Az lenne a tanácsom, hogy írj egy titokzatosabb, figyelemfelkeltőbb fülszöveget/ismertetőt, hogy ne legyen olyan szokványos a mondanivalód, mert az alapötlet teljesen rendben van.
3/2

Fogalmazásmód: Hétköznapiasan, életszerűen fogalmazol, ami tökéletesen illik a történethez. Különösen tetszik, hogy írtál egy-egy részt Adrian illetve Bence szemszögéből, melyek olvasása közben magam előtt láttam a történéseket. Éppen megfelelő mennyiségű párbeszédet és leírást használsz, a külső leírására pedig nagy hangsúlyt fektetsz, ami nem rossz dolog. Néhol előfordulnak szóismétlések, de ez kiküszöbölhető azzal, hogy többször átolvasod a leírtakat.
3/2

Szereplők: Mivel a történeted egy gimnáziumban játszódik, elengedhetetlen, hogy rengeteg karakter szerepeljen benne. Akiket egyelőre kiemelnék, az a főszereplő, Barbi és a két fiú, Adrián és Bence lenne. Barbi már az elejétől kezdve szimpatikus nekem, nyitott, barátságos, kedves lánynak találom, aki visszahúzódó természete miatt nem szeret beszélgetést kezdeményezni. A kezdetekben. Ahogy halad előre a történet, egyre inkább felenged és könnyebben beszélget az osztálytársaival. Az édesanyja halála megviselte, hajlamos magába zuhanni az emlék hatására. Andris, a barátja pedig összetörte a szívét. Láthatóan odavan Adriánért, de van egy olyan érzésem, hogy Bence sem lesz teljesen közömbös a lánynak.
Adriánnak kettős énje van: az egyik kedves, megértő, akihez bármilyen gonddal lehet fordulni, a másik pillanatban pedig gúnyos, lekezelő és ellenséges. Az ő szemszögéből íródott résznél megtudhattuk, hogy Vivit régebbről ismeri, és vissza akarja szerezni, de a történetben nem tesz semmit, amivel ezt a szándékát támasztaná alá. Ő a legrejtélyesebb és ambivalensebb karakter a történetben.
Bence nekem jóval szimpatikusabb, mint Adrián. Már a történet eleji vonatos jelenetben tudtam, hogy érdeklődik Barbi iránt, látszott rajta, hogy imponálni akar a lánynak. Sajnálatára azonban nem jutottak túl a barátságon, mivel a lány Adriánért van oda. (Megjegyzem, én a Barbi-Bence párosnak drukkolok.) Kedves, figyelmes, udvarias fiúnak tartom.
3/2

Helyesírás: Találtam benne néhány alapvető hibát. Az egyik az lenne, hogy néhány helyen a párbeszédeknél nem teszel szóközt a gondolatjel után, ami egy idő után zavaró tud lenni. Továbbá a prológusban találtam egy szembetűnő hibát: "...üvöltöttem. És meg sem várva a reakcióját odafutottam hozzá, majd a nyakába vetettem magam." Én inkább így fogalmaznám meg: "...üvöltöttem, s meg sem várva a reakcióját, odaszaladtam hozzá, majd egyszerűen a nyakába vetettem magam." Nem mutat jól, ha "és"-sel kezdünk külön mondatot. Egy-egy vesszőlehagyást is találtam, de az nem nagy hiba.
3/2

Összességében:
18/13 - A blogod kinézetét tökéletesen eltaláltad, nagyon letisztult és harmonikus színei vannak. A történeted is jó, de szerintem feldobná egy új, figyelemfelkeltőbb ismertető. Azt tanácsolom, hogy többször olvasd át a fejezeteket, mielőtt közzé teszed őket, hogy ne legyen benne helyesírási hiba. Remélem, nem bántottalak meg a kritikával, építő jellegűen írtam le mindent. Sok sikert a további blogoláshoz!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a véleményed, megfogadom a tanácsaid, igyekszem, még többször elolvasni, mielőtt közzéteszem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Barby!

      Örülök, hogy nem vetted magadra az egy-két negatívumot, igyekeztem valóban őszinte véleményt írni. Örömmel tettem, remélem tudtam vele segíteni!

      Puszi, Arika

      Törlés