2015. július 12., vasárnap

Kritika 001 - Masquerade

 Ezennel meg is hoztam az első kritikámat, amit Szimy Masquerade nevezetű blogjáról készítettem. Azért hoztam ilyen hamar, mert nem kellett elolvasnom a történetet, hiszen folyamatosan nyomon követem. De igyekeztem külső szemlélőként megírni a véleményt, szubjektíven.

Itt található az oldal: xxx

A blogot ajánlom azoknak a bloggerináknak, akik eredeti történeteket keresnek. Ha felkeltettem az érdeklődésed, lejjebb megtalálod a kritikát!

Millió puszi,
Arika Blue

Design: Amikor először megpillantottam a kinézetet, elállt a szavam. A harmónia jut róla az eszembe; a modulok, az elrendezés mind egységet alkot. A modulsáv szép és rendezett, egyetlen oda nem illő dolgot sem találtam. A bejegyzéseknél ötletesnek találom, hogy nem az egész fejezetet jeleníted meg, hanem oldaltörést alkalmazol, hogy arra kattintva jelenjen meg a többi szöveg. A betűtípust is eltaláltad, a fejlécen lévő cím pedig figyelemfelkeltő. Egyedül a fejléc az, amiben találtam némi kivetnivalót. Nem tudtam megállapítani, milyen módon kapcsolódik a történethez. 
3/3

Összhatás: Összességében szép designod van, a szöveg sorkizárt, a fejezetekben nincsenek képek, de úgy gondolom, nem is feltétlenül szükségesek bele. Tetszik, hogy nincs ott az egész fejezet, így gyorsabban végig lehet menni a főoldalon. Az is ötletes gondolat volt, hogy a fejezeteknél más-más szereplőt helyezel középpontba, így többet tudhatunk meg róluk.
3/2

Alapötlet: A prológus illetve a fülszöveg alapján ítélem meg. Szépen fogalmazol, az előszó figyelemfelkeltő volt, fenntartotta az érdeklődésemet, igazán eltaláltad. Sokat sejtetőre sikerült, nem közöltél velünk lényegre törő információkat, mégis miután elolvastam, voltak elképzeléseim, mire gondolhattál, amikor megírtad. Ehhez hasonló bloggal még nem találkoztam, így izgalmasan vetettem bele magam az olvasásba, mikor ráakadtam az oldaladra. Csak gratulálni tudok az alapötlethez!
3/3

Fogalmazás: Amikor olvasom a fejezeteket, teljesen oda tudom képzelni magam az adott jelenetbe, helyzetbe. Ámulatba ejt, ahogy megfogalmazod a történéseket. Pontosak a leírásaid, bő a szókincsed, a jelen-múlt sem folyik össze. Nincsenek szóismétlések (vagy legalábbis elég ritkán), a szinonimáid pedig teljesen rendben vannak. Az egyes szám harmadik személy pedig külön plusz pont, mert szerintem úgy a legnehezebb írni. 
3/3

Szereplők: Úgy gondolom az eddigi fejezetek alapján, hogy két lehetséges főszereplő van: Arielle és Seth, így elsősorban őket jellemezném. A két fiatalnak közös múltja van - bár a fiú látszólag nem emlékszik. Arielle csendes, visszahúzódó, aki inkább a háttérben marad, mintsem a középpontban legyen. Jó megfigyelő, elemzi a körülötte lévőket, különösen jó ötlet volt, hogy leírja, amit megtudott az egyes szereplőkről. Szerintem kissé határozatlan, sosem volt bátor, de elhatározza, hogy Seth előtt keménynek mutatja magát. Tetszett, amikor a majdnem csókos jelenetet írtad, bevallom, magamban azt reméltem, hogy megtörténik, de végül örültem, hogy így alakult. Seth-et - Arielle kiskori emlékei alapján -  máshogyan képzeltem el, azt hittem, felnőtt korára is megbízható és kedves lesz, de egyáltalán nem bántam, hogy rosszfiúnak alkottad meg, aki áthágja a szabályokat és kedvére akar manipulálni másokat. Így látványosabb lesz a változás, ami bekövetkezik benne - legalábbis én arra tippelek, hogy meg fog változni, miután szembesül a ténnyel, hogy gyermekkori barátja nem más, mint Arielle. Egyelőre nekem a fiú igazán titokzatos, a múltja rejtve van számunkra, ezért többet róla nem tudok mondani, de kíváncsian várom, mi lesz vele a továbbiakban.

Christine és Gabrielle számomra szimpatikusak, az utóbbi jobban, főleg, mikor megismerhettük a törékenyebb, félénkebb oldalát, mikor Seth-tel beosont az uszodába és majdnem rajtakapták őket. Christine-ről egyelőre nincs véleményem, szívesen olvasnék róla többet, hogy meg tudjam ítélni a személyiségét. Matt amolyan jófiú, aki jóképű, kedves, népszerű, és mindig helyesen cselekszik. Ennek ellenére közömbös karakter számomra, hiszen egy idő után a tökély unalmasnak tűnik. Anthony olyan személy, akit általában ki szoktak használni, nem vesznek tudomásul, illetve elnyomnak a népszerűek. Róla sem tudunk sok mindent. Összességében kidolgozott karaktereid vannak, egyesekről még nem derült ki sok minden, de szerintem jobb, hogy a történet előrehaladtával fejlődnek a szereplők.
3/2

Helyesírás: Alapvetően nincs vele gond, alig találok benne kivetnivalót, néhol előfordulnak szóismétlések, de ez egyáltalán nem szembetűnő. Volt még egy-két vesszőhiba, de nem vészesek. Jó helyesírásod van, amihez gratulálok, mert ritka az ilyen.
3/2

Összességében: 
18/15 - A történet ötletes, egyedi, még nem olvastam ehhez hasonlót. Nagyon jó történetet alkottál, a cselekmény szépen halad, mindig valami új dolog derül ki. A design ámulatba ejtő, harmonikus az oldal. Sok sikert a blogoláshoz!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm a kritikádat. Örülök, hogy a design elnyerte a tetszésedet. Az összhatásnál azért vontál le pontot, mert nem tettem ki képet a fejezetekhez? (Csak mert ezen én is gondolkodtam már, csak még nem találtam ki, mit és hogyan tegyem ki.)
    A szereplőknél egyelőre Arielle és Seth került előtérbe, de idővel a többiek is hasonlóan fontos lesz - mindenkinek megvan a maga ideje :) Egyébként igazad van, egyelőre Matt a legjellemtelenebb, de ez is változni fog. Talán ő rejtegeti a legnagyobb titkokat...
    Még egyszer köszönöm a kritikádat, nagyon boldoggá tettél vele :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szimy!

      Részben azért, amit írtál, igen, részben pedig mert nem tudtam eldönteni, miben kapcsolódik a fejléc a történetedhez. De ettől eltekintve nagyon szép designt találtál a blogodnak. :) Kíváncsi vagyok, mi derül ki a többi szereplődről is, biztosan visszajárok a blogodra, hogy olvassam tovább a történetet!
      Nagyon szívesen, én köszönöm, hogy kíváncsi voltál a véleményemre és megkértél, hogy írjak kritikát a blogodról.

      Puszi, Arika

      Törlés